Colt de rai

Cuvinte cheie: 7 nopti, 8 zile, una jumate drumul, o insula (Zakynthos-Grecia), 4 prieteni, o masina, un feribot, 4 biciclete, o barca, 2 ATV-uri, alta masina, si un vapor. 

Le-am selectat si reselectat si tot nu-mi ajunge spatiul sa pun toate pozele. Chiar am incercat sa imortalizez fiecare centimetru de insula, insa  sentimetul de maretie nu-l va reda in totalitate nicio fotografie!

Sa incep totusi cu inceputul!

Ziua 1:

Am plecat de cu seara si am ajuns dimineata in Bucuresti, unde ne-am odihnit si i-am pescuit pe prietenii nostri care ni s-au alaturat in frumoasa excursie.
0 (2) Totul bine si frumos pana sa ajungem in Bulgaria… 🙂 Aici, pe scurt: noaptea, drumul in lucru, nu am tinut cont de indicatoare, am ajuns in camp si ne-am ratacit. Asta asaaa… just in case you want to know daca treceti prin Bulgaria anul acesta, sau la anul, sau….peste 5 ani. In orice caz, nu pot sa zic decat ca s-a meritat tot efortul, deoarece, spre dimineata cand se crapa de ziua, Grecia se ridica in toata splendoarea ei!

Primul obiectiv turistic (pot sa ii zic asa, deoarece noi nu o sa vedem prea curand asa ceva in tara 🙂 ), este Podul Rio-Antirrio, cu o lungime ce depaseste doi kilometri, podul face legatura intre peninsula Peloponez si Grecia continentala, unind malul de nord al raului Antirion cu malul de sud al fratelui sau, Rion. Podul Rion – Antirion a fost terminat in sapte ani si figureaza ca record mondial pentru cea mai lunga punte sustinuta de cabluri – 2.252 de metri.
01 Am ajuns intr-un final in Killini de unde am luat feribotul sa ajungem pe Insula Zakynthos.10 (2) Si asa a inceput cea de-a doua zi!

Ziua 2:

10 (5) 10 (4)S-a terminat insa destul de repede cum ajuns la destinatie, caci eram destul de obositi. Un superb hotel cu servicii de calitate – Astir Palace Hotel a fost casa noastra pentru cele 7 nopti petrecute pe insula.

Ziua 3:
20150611_101450-00120150611_085200-001Ziua a 3-a a inceput in forta!

Am dat un tur al statiunii Laganas, sa vedem ce putem face. Am primit multe oferte de la zecile de agentii de inchirieri masini-biciclete-barci; agentii care organizau excursii; restaurante; magazine cu produse naturale sau artizanale; fiecare cu modul lor de abordare original. 24

Am inceput timid, si am inchiriat biciclete.211Mergeam unde ne duceau rotile. Orice am fi vazut era spectaculos… plantatii de maslini unde vedeai cu ochii – cam asta e activitatea principala a localnicilor.
216In drumul nostru am gasit Muzeul Aristeon, o unitate moderna de productie si imbuteliere a uleiului de masline. La exterior, o expozitie de prese din trecut si pana astazi. Aici am gustat cel mai bun ulei de masline.222 223 224Ziua am incheiat-o cu o cina delicioasa.
227 Ziua 4:
20150611_101506-001In urma ofertelor primite cu o zi inainte, am ales sa inchiriem o barca numai si numai pentru noi, si a fost una din cele mai frumoase experiente. Evident ca ne-a explicat acel domn (care, apropo, era roman), traseul pe care avem voie sa il facem si bineneteles, cum sa manevram barca. Exceptand faptul ca s-a blocat ancora intre niste pietre si nu mai puteam pleca… ne-am descurcat exceptional. 🙂

Prima oprire, insula Marathonissi, o mică insulă nelocuită, din Golful Laganas, în care broaștele țestoase din specia Caretta caretta își depun ouăle. I se mai spune și Turtle Island (are chiar și forma unei broaște țestoase).326Linistea marii imi inunda sufletul si ma umplea de bucurie. Sentimentul cel mai puternic pe care l-am simtit cu totii a fost de libertate, simteam ca Marea Ionica e toata a noastra.

328Am ancorat, pentru a ne putea bucura pe deplin de peisaj si de marea turcoaz. As fi vrut sa opresc timpul in loc! 312 320 321 322 324 323327 (1)Si in aceasta seara ne-am rasfatat cu o cina fastuoasa. Asta e adevarata placere cand mergi intr-o tara straina, sa gusti din bucatele traditionale si sa incerci mai multe localuri, deoarece fiecare are un stil aparte.
329 Ziua 5:20150611_101513-001 20150611_090837-001410Am mancat bine, ne-am facut planul si am plecat iar la drum. Vasilis ne-a ajutat cu 2 ATV-uri si cu ceva sfaturi pentru drum. Si aceasta zi a fost de neuitat. Am facut turul insulei si am vizitat locuri nu foarte populare, satucuri in varful insulei, Porturi in stanci cum e Limnionas, si privelisti panoramice care iti taie rasuflarea.
411
412 417 418 419 420 421 422 Ziua 6:
20150611_095359-001 Norii ne-au cam speriat, dar ne-am luat inima in dinti si tot de la Vasilis am inchiriat un Suzuki Jimny si am plecat, insa de data aceasta nu i-am mai ascultat sfaturile si ne-am aventurat pe toate stradutele care mai de care mai mici si mai nepopulate, care duceau parca spre capatul lumii. Contrar temerii lui Vasilis ca ne vom pierde, nu am facut-o! 😉518 516 515 513 512

Shipwreck vazut de sus:
20150527_16030020150527_16032320150527_160222 Ziua 7:20150611_101533-001 Mai chill asa… nu era chiar vreme de plaja, asa ca am plecat in alta statiune mai linistita, Vasilikos. Am vizitat si celebra plaja Banana Beach, insa nefiind chiar in sezon, nu era foarte animata.615 616 Aici am reusit si noi sa prindem jumatate de ora de plaja. 🙂617 Ziua 8:20150611_101541-001

Oscilam intre a profita si de ultima zi sa vizitam sau sa facem plaja, si triumfatoare a fost excursia cu vaporul in jurul insulei. Nu zic ca regret… pentru minunatiile de plaje pustii, cu pietricele albe si stanci calcaroase care atingeau si 300 m, si apa transparenta pe care am vazut-o, s-a meritat spaima pe care am tras-o. Am prins niste valuri destul de mari incat sa imi doresc sa ajung mai repede la mal… dar capitanul a dat dovada de maiestrie si ne-a adus intregi in port. 😀

Acestea sunt peisaje pe care, in mare, le-am vazut si de sus, in turul cu ATV-urile sau masina, dar nu se compara cu placerea de a fi chiar acolo.

Printre obiective: Celebra plaja Navagio (Shipwreck beach)
713716715

Portul Roxa712 Blue caves711 718 Portul Vromi719 In acest golf este sculptat in stanca fata lui Poseidon. In imaginea de jos se vede fata, aplecata spre apa.720

Celebrele stanci Mitzitres, unde legenda spune ca daca te uiti in ochii persoanei iubite in timp ce treci printre ele, veti ramane impreuna pt totdeauna (eu asta am aflat dupa ce am ajuns acasa… ). Am trecut, tin minte, printre ele cu vaporul, dandu-ne palpitatii, datorita valurilor care au ingreunat trecerea..721 722 O alta oprire a fost la Oasis Beach, aici s-a ridicat sub ochii nostri una din stancile de peste 300m. Nici macar nu a incaput in poza. 🙂

723Ziua 9:

Calatoria noastra a luat sfarsit, din pacate! 😦 Mi-ar mai fi trebuit inca o saptamana cel putin sa ma bucur pe deplin de insula.

20150611_101547-00120150530_143047

Un gând despre “Colt de rai

Lasă un răspuns

